Primetime Communication Group > Portfolio > press > Häagen-Dazs | Ijstaart Kerstperiode

Häagen-Dazs | Ijstaart Kerstperiode

Häagen-Dazs is een Amerikaans ijsmerk, opgericht door Reuben Mattus in New York in 1961. Het maakt deel uit van het moederbedrijf General Mills. Het ijs is in verschillende smaken verkrijgbaar en geldt als een A-merk, wat betekent dat het dicht is (tijdens de productie komt er weinig lucht bij) en veel melkvet bevat. Het wordt zowel in supermarkten als in speciale ijszaken verkocht.

01

Objective

During the Christmas period, Häagen-Dazs launches an ice-cream cake in collaboration with a well-known designer. In keeping with this premium brand, the client also expects appearances in premium magazines in Belgium.

02

Press releases

Sending out and following up press releases in Dutch and French.

03

Editorial tour

In addition, we visited – in accordance with the theory of "seeing (and tasting) is believing" - a number of major editorial offices.

04

Results

Food, lifestyle and home magazines all appreciated the ice-cream cake. There were appearances in e.g. Ambiance Culinaire, Flair, Gael, Het Laatste Nieuws, Jet Antwerpen, Les délices de Femmes d´Aujourdhui, Pure magazine, … Online: Twitter Culipress, Elle.be, … The final ROI was well above the invested budget.

Meer Cases