Winefair 2015

Winefair onderscheidt zich van andere wijnbeurzen door haar ‘out of the box’ aanpak. Onder andere een kwieke wineboy, een team van sterrensommeliers en een innovatieve marketingstrategie maken van Winefair een succesformule die we jaar na jaar nog verfijnen. De beurs richt zich vooral op bedrijven, particulieren en horecaondernemers.

Winefair start traditiegetrouw met een Nocturne op vrijdag, zaterdag en zondag is de beurs toegankelijk voor het grote publiek. Live entertainment en muziek van topniveau, gecombineerd met kwalitatieve producten aan de standen, maken van Winefair hét wijnevent bij uitstek in de provincies Limburg en Vlaams-Brabant.

 

01

Objective

• Make the target group more accessible and younger
• Conduct commercial actions to the right target group as a function of the exhibitors
• Customer relations via social media channels
• Outline strategy and growth path for Belgium
• Negotiate with media partners

02

House style

We created the house style with the lady and the wineglass. It was distributed via a range of channels, on- and offline. The house style will also be extended to future regions, pop-up stores, and so on. In addition, we launched a renewed responsive website in 2015.

03

Campagne

For the campaign we are focusing on Limburg and Flemish Brabant. Discount actions were included in local magazines and newspapers, above all those of Thema Media, creating brand awareness and establishing Winefair as a brand.

In 2015 we also developed a number of fun, creative mini-campaigns within the Winefair story and concept, such as ´Win the wine experience of the year´ and the ´S Team´ (star wine stewards).

Meer Cases